2008. december 12., péntek

Drótékszerek


Az ékszereket vörös-, illetve sárgaréz drótból készítem, amik jól megmunkálható fémek, illetve dolgozom ezüstözött sárgaréz dróttal is, melyet 925 ezrelékes tisztaságú ezüstréteg borít, melyet galvanizálással vittek fel a felületre. Ezeket különféle fogókkal hajlítom meg. Az ékszerek többségét lelapítom egy speciális kalapáccsal (patschhammer), mert ez szebbé és ellenállóbbá teszi őket. Lapítás után ezért már nem is nagyon lehet megmunkálni a drótot. Ezen kívül vannak ékszerek, amiket ezüst forrasszal forrasztok (keményforrasztás), de sajnos csak a sárgaréz ékszereket tudom így forrasztani, mivel a vörösrezen nem áll jól a forrasztás, mert nagyon elüt a színétől, illetve az ezüstözött drótról ilyen hőmérsékleten leolvadna az ezüstözés. Az ékszerekben lévő gyöngyök korallból, különféle féldrágakövekből, illetve üvegből lehetnek. Ha bármi kérdés merülne fel a technikával, illetve általában a drótékszerekkel kapcsolatban, nyugodtan írj a drotekszer@gmail.com e-mail címre.

Az ékszereimről készült fényképekért kattints ide.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Benjámin!
Végignéztem az ékszereidet, és komolyan mondom, hogy nagyon szépek, gyönyörű egyenletesek és szabályosak az elemeid, büszke lehetsz magadra! Gratulálok, csak így tovább!! (Cleo-design)

Kricsár Annamária írta...

Ha most 12 évesen ilyen ékszereket csinálsz, milyeneket fogsz felnőttként?! Kezdek irigykedni:-) Nagyon tetszenek, és tényleg szép kidolgozásúak. Gratulálok!

Névtelen írta...

Kedves Benjámin!
Nagyon szépek a munkáid, gratulálok! Én most fogom kipróbálni a drótékszerek készítését, úgyhogy majd lehet, hogy lesznek kérdéseim...
Elképzeltem, milyen jó lehet Anyukádnak...
Üdv: kzsuzsi

Hajnal Benjámin írta...

Nyugodtan kérdezz, mert vannak jó tanácsaim!

Berjo írta...

Végignéztem a munkáidat, és nagyon örülök, hogy ilyen fiatalon ilyen szép ékszerek kerülnek ki a kezed alól. Gratulálok és további jó munkát!! Berjo

Hajnal Benjámin írta...

Köszi!!!

Laták írta...

Szia Benjámin!
Nagyon szépek a csigáid! Teljesen el vagyok bűvölve:-))) Kicsit féltékeny vagyok, mi lesz belőled 10 év múlva, ha most itt tartsz?:-)))
Puszi: Laták

Bandikut írta...

Kedves Benjamin!

Árulod is őket? :D Nagyon tetszik a munkád! Jó, hogy ilyen tehetséges vagy, és az is jó, hogy észrevetted ezt magadban, és kamatoztatod! Irigylem a hölgy rokonaidat, biztos ők is örülnek a kézügyességednek :D

Szera írta...

Nagyon tetszenek az ékszerek! :)

Tamás írta...

Szia!
Mostanában kezdtem el drótékszereket készíteni, és érdekelne a véleményed, meg az is, hogy milyen drótos fórumok vannak. :)

Nyelv-Language