2008. december 12., péntek

Egyebek...

Csinálj Te is drótékszereket!!!
Ha úgy gondolod, hogy te is képes vagy ilyen vagy ezekhez hasonló drótékszerek készítésére, akkor megbeszélhetjük e-mail-ben, vagy telefonon is, esetleg skype-on, hogy miben segíthetek. Ajánlom, hogy ha már tudsz drótékszereket csinálni, akkor nézd meg külön is a galériámat, illetve azoknak a galériáját, akiket feltettem a "Kedvenc drótos lapjaim" közé, mert a fényképekből lehet a legtöbbet tanulni (szerintem :-). Egyébként meg tényleg bármiben szívesen segítek a drótékszerekkel kapcsolatban.

Egy kis ízelítő az ékszerekből...


Ez az egyik első alkotásom, amit még 0,8-as rozsdamentes acél drótból csináltam annak idején... Amit az acél drótról tudni kell, hogy nagyon nehezen megmunkálható. Egyébként pedig pont ezért nagyon ideális a kezdéshez.


Ez már egy későbbi alkotásom, de nagyon egyszerű az elkészítése. A kő eleve át volt fúrva, és 0,8-as ezüstözött dróttal dolgoztam. (ametiszt)



Ez hasonló az előzőhöz, csak az a különbség, hogy itt egy nehezebb, nem átfúrt követ foglaltam be 1-es dróttal. (rózsakvarc)

Ez egy nagyon sikeres darabom. Ez a minta saját ötlet. Itt egy korallt foglaltam be 0,8-as dróttal, és bár a kép teteje egy kicsit kilóg, ott a medál akasztója van, amit úgy oldottam meg, hogy egy kis hurkot csináltam azon a helyen, ahol az akasztó van, tehát a lánc ezen keresztül fog menni, és hogy tartósabb legyen, körbecsavartam 0,6-os dróttal, ahogy az a képen is látszik.


Ez egy korall gyöngyökkel készített gyűrű, de bármilyen gyönggyel csinálhatod, aminek a külső átmérője 4-5mm körül van. Lehet készíteni 0,8-as, illetve 1-es dróttal is. Ez a darab azért van 0,8-assal csinálva, mert ezen a korall gyöngyön nem megy át az 1-es drót.

Lehet csinálni komolyabb befoglalásokat is. Ez a kő például három 0,8-as dróttal van befogva. Ebből van egy rövidebb és két hosszabb. A három drótot először középen összefogtam egy 0,6-os dróttal, majd szépen ráhajlítottam a kőre, majd még két helyen fogtam össze, ezután pedig a tetején fogtam össze a hat drótvéget, ebből kettőt összesodortam, a maradék négyből pedig csigákat hajlítottam, melyeket visszahajlítottam.
Itt következnek a bonyolultabb ékszerek, melyeknél már komolyabb mintájú szemeket kapcsolunk össze.



Ez az utolsó technika, ami fontos a drótozás szempontjából. Ez a forrasztás. A forrasztást ezüstforasszal végezzük. Ezzel a technikával az az egyetlen probléma, hogy csak sárgaréz és ezüst forrasztására alkalmas, mivel a vörösréztől elütne az ezüst színe, az ezüstözött drótról pedig leolvadna az ezüstözés a forrasztás során. Ha ezüstözött és egyszerre forrasztott ékszert akarunk csinálni, akkor a már előre megforrasztott ékszerünket kell elvinni galvanizáltatni.

Ha több ékszert akarsz látni, kattints ide.

2 megjegyzés:

Tikka írta...

Nagyon ügyes vagy gratulálok!
Tetszik minden munkád jó látni, hogy "fiúkat" is érdekel az ékszer téma...
Ha elég kreatív vagy jó ötvös is lehetnél! Én már csak tudom...(hehe) én az vagyok.

Teca írta...

Benjamin! Gratulálok! Nagyon szépek az ékszereid!

Nyelv-Language